468x60 Ads

Thursday 18 April 2013

AMARAN: Bacaan Untuk Wanita Sudah Berumahtangga Sahaja.





Salam SHCians semua. Kali ini SHC nak berkongsi pasal satu masalah yang berkaitan dengan wanita. Isunya adalah KETIAK HITAM. Tidak dinafikan, siapa la yang nak menunjuk-nunjuk bahagian ketiak kita, terutama sekali di kalangan wanita yang menutup aurat.

Tapi, tahukah anda ketiak hitam juga boleh menyebabkan anda rasa rendah diri di hadapan suami? Menurut Journal Science Health antara perkara yang menyebabkan isteri berasa rendah diri (inferiority complex) di hadapan suami ialah kulit berjerawat, gendut (buncit), selulit, berbadan gemuk, ketiak berbau dan ketiak hitam.

Sememangnya suami anda sangat sayangkan anda, dan beliau tidak pernah ambil kisah semua itu. TETAPI, berapa kalikah suami menggeletek anda di bahagian ketiak? Ada beliau menyentuh ketiak anda baru-baru ini?

SHC pasti, KETIAK HITAM bukan halangan dalam rumahtangga anda. Tetapi, pasti jauh di sudut hati anda, anda berasa segan nak pakai ‘nighties’ yang tak berlengan. Anda rasa segan nak angkat ketiak tinggi-tinggi di hadapan suami. Ataupun dalam kes-kes tertentu, suami bersenda gurau dengan anda dengan menyentuh isu ketiak hitam anda. Kecil hati kan kalau suami kata “Sayang nye ketiak hitam la!! Siap belang-belang lagi! Hahahaha.” (Maaf kalau ada yang terasa dengan ayat-ayat ini, tapi ini situasi sebenar yang pernah diceritakan oleh pelanggan SHC sendiri). Siapa yang selalu mengalami masalah ini?

Mereka yang kerap mencukur ketiak.
Disebabkan kesibukan dan teknologi hari ini, kita cenderung untuk melakukan segalanya dengan cara yang mudah dan pantas. Menurut amalan dan petua orang-orang dulu, mereka mencabut bulu ketiak mereka supaya bulu ketiak lambat tumbuh dan juga menjadikan ketiak tidak berbau. (Orang-orang dulu tak pakai deodorant pun, guna bedak je). Masalahnya, ramai ke yang tahan nak cabut bulu ketiak? 
adikwaniey.blogspot.com

Mereka yang menggunakan ‘deodorant’ yang berlebihan.
Ada yang menggunakan deodorant secara berlebihan kerana kerap berpeluh. Pasti ada di kalangan anda yang bawa deodorant ke tempat kerja, dan re-apply  masa rehat kan? Ada di kalangan deodorant ini yang menutup kelenjar peluh anda dari mengeluarkan peluh dan kesan jangka panjang akan menyebabkan timbulnya ‘belang hitam’ pada bahagian ketiak.

Berbadan  gempal dan kuat berpeluh.
Golongan ini juga selalu mengalami masalah ketiak hitam. Mereka ini cenderung menggunakan deodorant secara berlebihan dan memburukkan lagi keadaan.

Ibu-ibu mengandung.
Ini sememangnya fenomena di kalangan ibu mengandung. Hanya mereka yang bertuah sahaja tidak mengalaminya. Perubahan hormon dalam badan anda akan menyebabkan penerimaan badan yang berbeza. Begitu juga ‘microflora’ di badan anda. (Microflora adalah bakteria yang baik di permukaan kulit anda). Disebabkan perubahan hormon dalam badan, microflora di badan anda akan berkurangan dan seterusnya member peluang kepada foreign microb (bakteria asing di tubuh anda).

SHC perkenalkan satu produk yang boleh membantu iaitu Perfect Lady Armpit and bikini line cream’.


Harga: RM50 termasuk pengeposan ke serata Malaysia. 

Antara yang telah berpuas hati dengan produk ini. 





Hubungi kami di facebook atau isi borang pertanyaan (kalau anda malu nak berfacebook dengan kami :-) ) untuk keterangan lanjut.






0 comments:

Post a Comment

Apa kata anda? Betul ke tak? :-)