468x60 Ads

Friday 12 April 2013

Gagak Yang Bijak??




Fuh Fakta! Gagak, Haiwan Yang Bijak Menurut Al-Quran dan Sains!! | Burung umumnya tidak dianggap haiwan yang bijak. cuba anda baca dan fahami sebuah ayat dari Al-Quran yang melibatkan burung. Berikut adalah petikan ayat tersebut:

“Maka hawa nafsu Qabil menjadikannya menganggap mudah membunuh saudaranya, sebab itu dibunuhnya, maka jadilah ia orang-orang yang rugi. Kemudian Allah menyuruh seekor gagak menggali-gali bumi untuk memperlihatkan kepadanya (Qabil) bagaimana dia seharusnya menguburkan mayat saudaranya. Berkata Qabil:’Aduhai celaka aku, mengapa aku tidak mampu berbuat seperti gagak ini, lalu aku dapat menguburkan mayat saudaraku ini?’ Kerana itu jadilah dia seorang diantara orang-orang yang menyesal.” (Al Maidah : 30-31)

Ini memberi petunjuk agar melihat lebih dekat dan mempelajarinya lebih dalam. hal ini berkait dengan burung gagak kerana ayat ini jelas menunjukkan burung ini sebagai mentor bagi manusia, dan jelas menunjukkan bahawa manusia terasa “direndahkan” oleh solusi yang ditemui oleh gagak untuk beberapa masalah kritis mereka....baca selanjutnya di http://www.fuh.my/2013/04/fuh-fakta-gagak-haiwan-yang-bijak.html.

0 comments:

Post a Comment

Apa kata anda? Betul ke tak? :-)